přidáno: 14. 1. 2013 5:34, autor: David Hawiger
Základní pokyny a hodnoceníPokud máte pracovat ve skupině, pak se bude jednat o dvojici či trojici. Zadání najdete v učebnici Sbírka úloh z matematiky pro základní školu. Každý žák si samostatně vytiskne nebo nechá ofotit Vývojový diagram.
Úkoly budete zpracovávat na samostatný list papíru, který na konci odevzdáte učiteli.
Žák získá 5 bodů, následovně: - 1 bod za správné řešení jednoho z příkladů u zadání 1 a 2. Přitom musí být zřejmé, že žák využíval oba diagramy.
- 2 body za správné vyřešení čtyř příkladů u zadání 3, 1 bod za správné vyřešení dvou příkladů.
- 1 bod, pokud u zadání 4 třída vyřešila všechny úlohy správně
- 1 bod za správné vyřešení dvou úloh u zadání 4, přitom žák musí prokazatelně řešit čtyři úlohy.
- 1 bod navíc, pokud žák samostatně vyřešil úlohy u zadání 5.
- Společně s vyučujícím si projděte vývojový diagram pro nalezení největšího čísla. Potom samostatně uplatněte vývojový diagram pro následující vstupy:
- A = 8; B = 6; C = 7;
- A = 11; B = -3; C = 11.
- Společně s vyučujícím si projděte vývojový diagram pro výpočet Pythagorovy věty. Potom samostatně nebo ve dvojici uplatněte vývojový diagram pro následující vstupy:
- a = 4 cm; b = 30 mm;
- a = 8,9 cm; c = 12 dm.
- Ve skupině budete pracovat na cvičení 54/9 a 54/10. Společně si nejprve vyberte alespoň dva příklady, udělejte u nich náčrtek a vysvětlete si "Jak na to". Potom si mezi sebe rozdělte příklady tak, aby každý příklad počítal alespoň jeden žák ze skupiny.
Na závěr si vzájemně zkontrolujte výsledky a případně opravte chyby. - Ve třídě vyberte dva nejlepší matikáře (budou vědět "Jak na to"). Ti nebudou počítat, ale radit ostatním.
Pak rozdělte mezi sebe ve třídě tyto slovní úlohy 58/34 a, 58/34 b, 58/35 a, 58/35 b, 59/52, 59/53 a 60/59. Přitom každý žák musí počítat čtyři příklady. - Každý samostatně spočítá následující problémové úlohy 54/11 a 60/56.
|
|